برای صاحبان مشاغل ، بازاریابی اثر گذار کلید جذب مردم و تبدیل آنها به مشتری است. در حال حاضر از چه روش هایی برای یافتن و برقراری ارتباط با مخاطبان مورد نظر خود استفاده می کنید؟ آیا تا به حال احساس کرده اید که ایده های بازاریابی قانع کننده در حال تمام شدن است؟ آیا شما هم تحت تاثیر موج اینستاگرام مارکتینگ احساس می کنید اینساگرام تنها راه حل موفقیت است؟
گول مدرسان اینستاگرام را نخورید.
به این فکر کنید که خود این مدرسان از چه روش هایی درآمد زایی می کنند؟
آیا اصلا در آمد خاصی دارند؟
اگر این مدرسان کسب و کار واقعی داشتند، میتواند 24 ساعته استوری بگذارند؟
این افراد خواب ندارند؟
آیا این مدرسان تا به حال به جز تولید محتوا و تبلیغات در اینستاگرام روش های دیگری را هم توضیح داده اند؟
بازاریابی چیست؟
بازاریابی فرایند تبلیغ محصولات یا خدمات یک شرکت تجاری یا نام تجاری به مخاطبان هدف است. بازاریابی بر تجزیه و تحلیل بازارهای مشتری هدف و توسعه استراتژی هایی است که پیشنهادات یک کسب و کار را در برابر مخاطبان مناسب ارائه می دهد. بنابراین ، بازاریابی یک ابزار مهم در ایجاد ارتباط بین مشاغل و مصرف کنندگان است.
بازاریابی شامل ارائه محصولات و خدمات ، همه جنبه های پشتیبانی از مشتری و تقریباً هرگونه ارتباط متقابل ، مشتریان با کسب وکار شماست. اساساً ، بازاریابی شامل تمام روابط بین تجارت شما و مردم است.
به موارد زیر توجه کنید. امیدواریم برایتان مفید باشد.
آگهی ها
تبلیغات تلویزیونی و رادیویی هر دو در حال حاضر در مقیاس محلی برای مشاغل کوچکتر در دسترس است. همچنین تبلیغات در روزنامه های محلی ، نشریات صنعت و سایر منابع مرتبط مورد علاقه بازار هدف خود را در نظر بگیرید.
بازاریابی تبلیغاتی
بازاریابی تبلیغاتی یک استراتژی بازاریابی تجاری است که برای تحریک مشتری برای اقدام در جهت تصمیم گیری خرید طراحی شده است. بازاریابی تبلیغاتی تکنیکی است که شامل مشوق های مختلفی برای خرید است ، از جمله:
مسابقات: همه ما از این شانس برای برنده شدن رایگان چیزی لذت می بریم. مسابقات برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک وسیله ای جذاب برای جذب مشتریان جدید و ایجاد آگاهی ارائه می دهد.
کوپن ها یا کدهای تخفیف: کوپن ها یک استراتژی بازاریابی مقرون به صرفه برای مشاغل کوچک ارائه می دهند. بسیاری از مردم به دنبال کوپن و تخفیف هستند و می توانند انگیزه کافی برای آنها باشد تا از پیشنهاد شما نمونه بگیرند و مشتری شوند.
نمونه گیری: تکنیک سعی کنید قبل از خرید یک روش فروش قدرتمند باشید. ارائه یک نمونه کوچک یا آزمایش محدود محصول یا خدمات شما می تواند منجر به خرید یا مشتری مکرر شود.
بازاریابی از طریق ایمیل مستقیم
از آنجایی که امروزه بسیاری از افراد صورتحساب و تبلیغات را از طریق ایمیل دریافت می کنند ، تاکتیک های اصلی بازاریابی از طریق ایمیل مستقیم برتری دارد. خلاق باشید و ایمیل های متفاوتی مانند کارت تولد ، یادداشت سالگرد ، کارت پستال فصلی ، یا به روز رسانی یا آپدیت تجاری منحصر به فرد ارسال کنید. این روزها مردم نامه های ناخواسته را مستقیماً در زباله می اندازند ، اما بلافاصله یادداشت ها یا کارت های شخصی را باز می کنند. ارسال کارت های شخصی به مشتریان احتمالی یا مشتریان شما بسیار جذاب است و به آنها احساس خوبی می دهد.
رسانه چاپی
انتشار در رسانه های مکتوب ، مانند روزنامه ها ، مجلات یا نشریات تجاری ، به شما این امکان را می دهد که به عنوان متخصص در موضوع خود ، متخصص و معتبر باشید. این یک تاکتیک بازاریابی قوی برای ایجاد شهرت کسب و کار شما و به اشتراک گذاشتن اطلاعات تماس شما است. یک مزیت دیگر این است که رسانه های چاپی عمر طولانی دارند. درباره صنعت چاپ تحقیق کنید و مقاله مفیدی را در رابطه با محصول یا خدمات خود ارائه دهید.
اطلاعیه های مطبوعاتی
بیانیه های رسانه های برای تبلیغ رویداد ، محصول جدید یا معرفی تغییرات شرکت موثر(تغییر در محصولات یا خدمات و…) است. زمانی را صرف ایجاد یک بیانیه مطبوعاتی حرفه ای و تحقیق درباره طرف مناسب برای ارسال آن کنید. ارسال بیانیه های مطبوعاتی مرتبط و مفید یک راه رایگان برای تبلیغ نام تجاری شما است.
استراتژی های بازاریابی دیجیتال و آنلاین
بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح چتری است که به همه انواع بازاریابی شامل رسانه های الکترونیکی اشاره دارد. برنامه های تلفن های هوشمند ، تلویزیون و پادکست ها همه انواع بازاریابی دیجیتال هستند.
بازاریابی آنلاین زیرمجموعه ای از بازاریابی دیجیتال است که به طور خاص به محتوای ارائه شده از طریق اینترنت مانند وب سایت ها ، رسانه های اجتماعی و سایر اشکال بازاریابی محتوا اشاره دارد. برای سادگی ، ما آنها را در اینجا دسته کردیم
وب سایت و بازاریابی ورودی
یک وب سایت حرفه ای متمرکز بر مشتری برای تجارت خود ایجاد کنید. از استراتژی های بازاریابی آنلاین مانند لندیندگ پیج، ، بازاریابی محتوا و SEO برای جذب بازدیدکنندگان استفاده کنید.
بازاریابی ورودی اصطلاحی است که وقتی مشاغل به جای تبلیغ مستقیم محصولات یا خدمات ، به وب سایت خود مراجعه می کنند. آن وب سایت افراد را تشویق به تعامل می کند ، به عنوان مثال با تکمیل فرم یا نظرسنجی ، و این امر آنها را بابرند و محصولات شما، آشنا می کند.
سئو
SEO مخفف بهینه سازی موتورهای جستجو است ، یک تکنیک بازاریابی که بر استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات شما متمرکز است. افرادی که جستجوهای آنلاین را انجام می دهند بر اساس کلمات کلیدی که در محتوای وب سایت خود استفاده می کنید توسط موتورهای جستجو به وب سایت شما هدایت می شوند. زمانی که برای بهینه سازی محتوای خود سرمایه گذاری می کنید با کمک به بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو به طور تصاعدی نتیجه می دهد.
کاربران اینترنت روزانه میلیونها جستجو در وب انجام می دهند و سئو یکی از اصلی ترین راه ها برای افزایش ترافیک به وب سایت شما است.
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
بازاریابی رسانه های اجتماعی با افزایش مخاطبان خود با محتوای شما در بسترهای رسانه های اجتماعی باعث افزایش دیده شدن برند می شود. دو تا چهار پلتفرم را برای تسلط انتخاب کنید و با ارسال محتوا و تعامل با مخاطبان خود در هر پلتفرم به روز باشید تا نتایج بهینه را از تلاش های خود به دست آورید. برخی از شبکه های اجتماعی محبوب در ایران عبارتند از:
لینکدین
یوتیوب
واتس اپ
اینستاگرام
آپارات
توییتر
بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا به ایجاد و توزیع محتوای مارک دار در چندین کانال مربوط می شود. تولید محتوای خلاقانه ، جلب توجه و شایسته اشتراک گذاری هدف اصلی بازاریابی محتوا است. یک استراتژی بازاریابی محتوا با هدف قرار دادن مراحل مختلف سفر مشتری و ارائه ارزش در هر مرحله ، منجر به ایجاد سرنخ می شود.
برخی از تاکتیک های خاص برای بازاریابی محتوا عبارتند از:
پست های وبلاگ
پادکست ها
ویدیوها و پخش مستقیم.
وبینارها
مطالعات موردی.
اینفوگرافیک ، GIF و میم.
ارائه ها و وبینارها.
کتابهای الکترونیکی و اسناد PDF.
توصیفات
خبرنامه ها.
آزمونها ، نظرسنجی ها و مسابقات.
مصاحبه ها
صفحات متداول
بازاریابی موبایلی
بازاریابی تلفن همراه استفاده از بازاریابی برای هدف قرار دادن دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند یا تبلت را توصیف می کند. ایمیل ، پیامک ، برنامه ها ، وب سایت ها ، ایمیل و رسانه های اجتماعی همه ابزارهایی هستند که برای بازاریابی تلفن همراه استفاده می شوند. مزیت اصلی بازاریابی تلفن همراه این است که می توانید اطلاعات شخصی و حساس به زمان و مکان را در اختیار مشتریان قرار دهید تا کالاها و خدمات را تبلیغ کنند.
بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی یک نوع خاص از بازاریابی تلفن همراه است که در آن مشتریان احتمالی با دریافت پیامک (پیامک) از شرکت شما موافقت می کنند. اینها اغلب برای به اشتراک گذاشتن پیشنهادات حساس به زمان یا به روزرسانی های مهم استفاده می شوند.
استراتژی های بازاریابی حضوری
استراتژی های بازاریابی حضوری یک ابزار مهم برای بازاریابی هستند زیرا رهبری را تقویت کرده و ارتباطات واقعی را با مشتریان احتمالی ایجاد می کنند. برای مشاغل کوچک ، بازاریابی حضوری می تواند یکی از موثرترین انواع بازاریابی شما باشد. همانطور که جهان همچنان مبتنی بر دیجیتالی و خودکارتر می شود ، انسان ها بیشتر مشتاق ارتباط هستند. این استراتژی های بازاریابی حضوری با ایجاد و تقویت روابط با مشتریان بالقوه و دیگر متخصصان به ساختن برند تجاری شما کمک می کند.
شبکه سازی
شبکه سازی یک استراتژی بازاریابی تأثیرگذار است که شامل توسعه روابط شخصی و ایجاد ارتباطات است. مهم این است که هنگام شبکه سازی اصیل و سخاوتمند باشید. بهبود مهارت های بین فردی و ایجاد یک برنامه شبکه ای عمدی و ساختارمند می تواند نتایج شما را با این تاکتیک بازاریابی بسیار بهبود بخشد.
راه های زیادی برای شبکه سازی وجود دارد ، از جمله پیوستن به سازمان های حرفه ای ، اتاق های بازرگانی یا سازمان های شبکه ای خاص. شبکه خود را با تبدیل شدن به یک رابط تجاری تقویت کنید ، نقش فردی را بازی کنید که افراد زیادی را می شناسد و از کمک به دیگران لذت می برد.
مشارکت جامعه
مشارکت جامعه یک تاکتیک قابل مشاهده برای یک تجارت است و برای جامعه نیز مفید است. این یک محیط محلی مثبت ایجاد می کند و به تجارت شما این فرصت را می دهد که در سطح شخصی با جامعه تعامل داشته باشید و شهرت مثبتی ایجاد کنید. مصرف کنندگان بیشتر متعهد به شرکت هایی هستند فیدبک های خوب م می دهند و نظرسنجی مجله فورچون نشان می دهد که مردم شرکت هایی را ترجیح می دهند که باعث افزایش بازدهی جامعه می شوند.
انجمن و نمایشگاه های تجاری
حضور در انجمن ها و نمایشگاه های تجاری به دلایل زیادی یک استراتژی بازاریابی ارزشمند است ، از جمله:
به کسب و کار شما اجازه می دهد نام تجاری خود را ، چه در آینده و چه در صنعت شما ، در معرض دید قرار دهد.
به شرکت شما این امکان را می دهد که مشتریان بالقوه محصولات خود را در سطح شخصی آموزش دهد.
به شبکه های تجاری شما فرصت می دهد.
به سازمان شما اجازه می دهد تحقیقات بازار را در زمینه رقابت انجام دهد و دانش خود را در زمینه کاری افزایش دهد.
به شرکت شما این فرصت را می دهد تا در مورد محصولات ، فرآیندها و ایده های جدید در صنعت اطلاعات کسب کند.
فرصت هایی را برای آموزش و توسعه فراهم می کند.
به شرکت شما امکان تولید و فروش فرصت های پیشرو را می دهد.
شرکت یا برگزاری کارگاه ها
شرکت در کارگاه های توسعه حرفه ای راهی برای گسترش شبکه شما در عین بهبود مهارت ها و یادگیری است. میزبانی یا برگزاری کارگاه های آموزشی راهی برای نشان دادن تخصص شما و بازاریابی سایر محصولات و خدمات به شرکت کنندگان است.
سخنرانی عمومی
سخنرانی عمومی یک راه عالی برای بازاریابی مشاغل شما است در حالی که تخصص خود را نشان می دهید. مشارکت در سخنرانی می تواند شما را در برابر چشم اندازهای بسیار هدفمند به محصولات یا خدمات شما علاقه مند کند. بسیاری از سازمان های حرفه ای برای جلسات ماهانه خود به سخنرانان عمومی نیاز دارند و این فرصت را به متخصصان ارائه می دهند که ارائه های رایگان یا پولی ارائه دهند. صحبت رایگان می تواند منجر به مشارکت در پرداختن به صحبت شود در حالی که به شرکت شما فرصتهای قدرتمندی برای دیده شدن می دهد.
استراتژی های بازاریابی متقابل
در اینجا برخی از فعالیت های بازاریابی که بین دسته های مختلف متقابل است ، آورده شده است. همه اینها را می توان بصورت آنلاین ، آفلاین و حضوری انجام داد.
بازاریابی رابطه
ایجاد و توسعه روابط بلندمدت با مشتریان در طول زمان برای یک شرکت ارزشمندتر از تلاش برای فروش چیزی است. شرکت هایی که رابطه مثبتی با یک شرکت دارند ، تمایل بیشتری به خرید و مراجعه بیشتر به دیگران دارند. چند نمونه از بازاریابی رابطه مند عبارتند از:
برنامه های وفاداری ، تشویقی و ارجاعی.
محتوای مشتری مداری
پخش زنده ویدئوها.
خدمات مشتری شخصی ، مشتری مدار و پاسخگو.
بازخورد – بررسی و جمع آوری بازخورد.
- بازاریابی وابسته ، مشارکت های مشترک و تبلیغات متقابل با افراد تأثیرگذار
- مشارکت با مشاغل دیگر به شما این فرصت را می دهد که مخاطبان خود را بسازید و دسترسی خود را گسترش دهید. بازاریابی وابسته زمانی است که یک کسب و کار مبلغی را برای ارجاعاتی که فروش ایجاد می کند ، پرداخت می کند.
- مشارکت های مشترک دو یا چند کسب و کار هستند که برای ارتقاء خاص و تقسیم خطرات و عواید به هم می پیوندند.
تبلیغات متقابل به همکاری با یک مارک دیگر برای تبلیغ پیشنهادات یا خدمات یکدیگر اشاره دارد.
انتشار کتاب
با تکامل نشر رومیزی و دیجیتال ، موانع انتشار کتاب کمترین موانعی است که تا به حال وجود داشته است. بزرگترین مانع امروز نظم و انضباط برای انجام آن است. (و اگر نمی توانید نظم و انضباط را تقویت کنید همیشه گزینه استخدام یک روح نویس وجود دارد).
کتاب منتشر شده یک ابزار بازاریابی بسیار قانع کننده است. این امر با معرفی شما به عنوان متخصص ، اعتبار و اعتبار شما را تقویت می کند. همچنین این محصول مناسب برای استفاده در هدایا ، قرعه کشی و هدایا است. بهترین بخش نوشتن کتاب این است که از طریق فروش این ابزار بازاریابی نیز درآمد کسب کنید. شروع ایجاد PDF یا کتاب الکترونیکی آسان است.
بازاریابی چریکی
بازاریابی چریکی به روشهای پایه یا غیر متعارف اشاره می کند که توجه را برای یک تجارت به منظور افزایش فروش جلب می کند. این روش ها معمولاً تکنیک های خلاق با بودجه کم هستند که جمعیت زیادی از مردم را شامل می شود بازاریابی چریکی موثر است زیرا متمایز ، جذاب یا سرگرم کننده و به یاد ماندنی هستند.
پیاده سازی انواع مختلف استراتژی های بازاریابی
انواع مختلفی از استراتژی های بازاریابی وجود دارد و تکنیک های جدید دائما در حال ظهور هستند. فقط چند مورد از این استراتژی ها را انتخاب کنید که بیشتر برای شما جذاب است و متعهد شوید که هر کدام را برای یک دوره زمانی خاص اجرا کنید. راهی برای ردیابی نتایج برای هر روش خاص طراحی کنید و استراتژی هایی را که برای کسب و کار شما بهتر جواب می دهد ، تکرار کنید.
یادتان باشد اینستاگرام تنها روش نیست. شما باید استراتژی بازاریابی خود را نسبت به جایگاه فعلی کسب و کارتان انتخاب کنید.
منبع: https://www.copypress.com/