02177395710

منوهای نصب در پنل مدیریت

چگونه عاشق برنامه ریزی استراتژیک بشویم؟

برنامه ریزی استراتژیک اصطلاح قطبی است. این اصطلاح برای خیلی از افراد، یادآور تصاویری از جلسات طولانی ست که بیشتر با فرایند قدیمی انجام می شوند . من خودم آنجا بوده ام؛ من یک جلسه برنامه ریزی استراتژیک بسیار دردناک را به یاد می آورم که شامل دو روز تجزیه و تحلیل داده های نامربوط بود و با اسنادی به پایان رسید که هرگز به آنها مراجعه نشد.

با تجربیاتی از این دست ، به راحتی می توان فهمید که چرا برنامه ریزی استراتژیک نام بدی را برای ما یادآور می شود و چرا رهبران از آن جلوگیری می کنند. اما اکنون بدترین زمان برای طفره رفتن از آن است. چگونگی سفر ، کار ، زندگی ، خرید ، برقراری ارتباط و تحولات مردم در هر روز و بیشتر از هر زمان دیگری در تاریخ مدرن ، نیازمند استراتژی ست.

تکامل مداوم مصرف کننده و بازار، امروز به این معنی است که باید به آنچه در خارج از سازمان ، صنعت و محیط پیرامون می گذرد توجه کرد. اگر می خواهید شرکتی بسازید که صد سال ادامه یابد ، برنامه ریزی استراتژیک – به طور خاص ، تجزیه و تحلیل خارجی – باید به یک روند سریع و سریع و خیلی سریع تبدیل شود.

به جای استفاده از مدلهای قدیمی برنامه ریزی استراتژیک که به شما خدمت نمی کنند ، و تیم رهبری شما را به خواب می کشند، تست ارتباط را انجام دهید. در اینجا نحوه انجام این کار در چهار مرحله آورده شده است.

1. به مدلهای تجاری رقابتی نگاه کنید

DoorDash و Shipt از مدل Uber برای تغییر نحوه غذا خوردن مردم استفاده می کنند ، حتی اگر صنایع حمل و نقل ، مواد غذایی و رستوران ها بسیار متفاوت هستند. سایر تغییرات عمده بازار – مجازی سازی مراقبت های بهداشتی ، دیجیتالی کردن معاملات مالی ، تأکید بر پایداری و محیط زیست – ممکن است به زودی بر کسب و کار شما تأثیر بگذارند. گرچه غیرممکن است بدانید جهان از پنج سال به بعد چگونه خواهد بود ، مهم است که روندها را بشناسید و آنالیز کنید تا آمادگی خود را برای آینده بدست آورده باشید

2. موارد مربوط به شما را انتخاب کنید

بعد از اینکه مجموعه ای از روندها را جمع آوری کردید ، مشخص کنید کدام یک از آنها برای شما و مشتریانتان مفید است ، و کدام یک شایستگی تجزیه و تحلیل بیشتر را ندارند. لیست را با سرعت سازماندهی کنید. اگرچه ممکن است اتومبیل های بدون راننده تأثیر بزرگی در آینده ایجاد کنند ، اما به سرعت محقق نخواهد شد. حواستان باشد که لیست شما باید الان اتفاق افتاده باشد یا به زودی اتفاق بیوفتد.

3. مدل جدید را تجسم کنید

با این دیدگاه جدید ، از خود و تیم خود بپرسید: “اگر فردا برای اولین بار از غار بیرون بیاییم، چه چیزی منتظر ما خواهد بود؟ این سؤال به شما امکان می دهد محدودیت های خلاقانه را از بین ببرید و به بیرون از آنچه در حال حاضر وجود دارد فکر کنید . یک تمرین برای تیم خود طراحی کنید. مثلا شما مدیر اسنپ هستید  و یک روز بی محابا به تیم خود می گویید که تپ سی به نحو قابل محلاظه ای پیشرفت کرده و ماهیانه یک میلیون دلار درآمد پیدا کرده است. وظیفه تیم شما پاسخگویی است. پاسخ به اینکه آنها چه کرده اند و شما چه باید بکنید. تیم  شما در آن زمان نمی داند که این چیزی که شما بهشان گفتید، درست نیست. این تمرین به این منظور طراحی شده است تا با یک لنز جدید به مشاغل خود بپردازید – و این کار انجام داد. احتمالا آخر کار جشن پتو در انتظارتان خواهد بود….

4- مطالب رقابتی را مرور کنید

آخرین باری کی به وب سایت های رقبای خود نگاه کرده اید تا موقعیت آنها را تجزیه و تحلیل کنید؟ این عادت را ایجاد کنید که چگونه رقبای شما در حال تغییر هستند و چه چیزی را در جدول می آورند ، تا بتوانید همچنان به ارزش افزوده خود ادامه دهید و تجارت خود را متمایز کنید.

سال گذشته در اجلاس سران ، گردهمایی سالانه جامعه دو روزه آیلرون ، سردبیر کارآفرین، جیسون فیفر در مورد دوچرخه با ما صحبت کرد ، به طور خاص چند نفر از رسانه ها ادعا کردند که این اختراع محکوم به شکست بوده و هرگز توسط جامعه به تصویب نمی رسد. . همانطور که می دانیم جامعه برنامه های دیگری داشت. این حکایات یک حقیقت جاودانه را روشن می کند: مهم این است که چقدر روی ایده خودمان پا فشاری می کنیم یا چقدر برای آن برنامه ریزی می کنیم.

صرف نظر از مسیری که ما انتخاب می کنیم ، تغییر اتفاق خواهد افتاد و ما می توانیم قهرمان یا طعمه بودن را انتخاب کنیم.

0 پاسخ به "چگونه عاشق برنامه ریزی استراتژیک بشویم؟"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی شده توسط سایه سپید