شناس عالمی اما شناسنامه نداری

در این مرحله وارد یک دنیای جدید می شویم عشق ، وابستگی، دوستی، خانواده ، فعالیت های اجتماعی اگر هنوز فکر می کنید که کارآفرینی یک راه حل برای امنیت است ، این پرونده قصد دارد باور های شما را به چالش بکشد کارآفرینی به یک معنا یعنی

فهرست محتوا

ایستگاه پنجم

خانواده یا کسب و کار؟

در این مرحله وارد یک دنیای جدید می شویم

عشق ، وابستگی، دوستی، خانواده ، فعالیت های اجتماعی

اگر هنوز فکر می کنید که کارآفرینی یک راه حل برای امنیت است ، این پرونده قصد دارد باور های شما را به چالش بکشد

کارآفرینی به یک معنا یعنی کار عمیق

تمرکز جدی روی یک موضوع ما را به کجا می برد؟

پیشرفت و قدرت در لایه کارآفرینی چه تاثیری بر زندگی شخصی کارآفرینان خواهد داشت؟

واقعیت کار آفرینی چیست؟

چرال فقط نتیجه را می بینیم؟

چرا مسیر را فراموش می کنیم؟

یک داستان:

کلام آخر اینکه سفر نوا برای موفقیت‌های کارآفرینی مثل بسیاری از سفرهای صاحبان تجاری کوچک آغاز شد. او از کار برای شرکت‌های دیگر خسته شده بود و می‌خواست رئیس خودش باشد. اما داستانش غیرمعمول و تکان‌دهنده بود.

بگفته‌ نوا فقط با از دست دادن بینایی ‌اش کاملا توانمند شد تا آنچه برای تجارتش و یا هر تجارت دیگر مهم است را دریابد. “در هر لحظه باید به مردم سود برسد “

(لسان الغیب: حتما باید چیزی از دست بدی تا چشمات باز شه؟)

یادداشت:

سطح سوم نیازهای عشق و وابستگی (Social belonging)

نیازهای سطح سوم انسان حول محور تعاملات اجتماعی و نیاز به وابستگی می‌چرخند. این نیازها زمانی دنبال می‌شوند که نیازهای قبلی برآورده شده باشند. افراد با دنبال کردن روابط فردی و با پیوستن به سازمان‌های اجتماعی بزرگتر این نیاز را برآورده می‌سازند. این روابط براساس عواطف هستند و نیاز به دوست داشته شدن، مورد مراقبت قرار گرفتن و پذیرش توسط دیگران را برآورده می‌سازند.

همه انسان‌ها نیاز دارند یک حس وابستگی را احساس کنند که در انواعی از روابط (از جمله روابط محل کار) نمایان می‌شوند.

اگر این نیازها برآورده نشوند، افراد بیشتر در معرض خطر افسردگی، نگرانی، بی‌لطفی اجتماعی یا انزوا قرار می‌گیرند. در برخی از موارد شدیدتر، ممکن است افراد سطوح پایین‌تر نیازهای خود را برای رسیدن به این سطح از نیازها قربانی کنند. ممکن است افراد این سطح از نیازهای خود را از طریق روابط مختلفی برآورده سازند، مانند:

خانواده

دوستان

روابط صمیمانه

باشگاه‌ها یا سازمان‌های اجتماعی

تیم‌های ورزشی

محیط اداره

گروه‌های مذهبی

سازمان‌های حرفه‌ای

سوال مهم، آیا واقعا ارزش دارد که برای آفریدن یک کار تمامی فرصت هایی را که میتوانیم بوسیله ارتباطات فوق ایجاد کنیم، از دست بدهیم؟

آیا کارآفرینی در انزوا ارزش دارد؟

با کارآفرین شدن به دنبال چه هستیم؟ مقبول بودن یا مشروع بودن؟

آیا کسب و کار از بنیانگذارش یک آدم منزوی می سازد؟

قدرت

قدرت یعنی قهرمان بودن؟

یکی از مزیت های کارآفرین شدن رسیدن به قدرت است. قدرت یعنی چه؟ چرا میخواهیم قادر باشیم؟

قادر به چه کاری؟

به پول درآوردن؟

به رقابت کردن؟

قادر به مشهور بودن؟

پول هیچ وقت تمام نمی شود. هر چقدر هم که پوب دربیاورید باز هم اسیر خواهید بود. بنده پول خواهید بود. باز هم چیزی هست که حسرت اش را بخورید. اگر شما یک لب تاپ دارید که آن تولید محتوا می کنید باید بدانید که خیلی ها آرزوی داشتن لب تاپ را دارند. اگر شما تلفن هوشمند دارید باید بدانید که خیلی ها برای خرید آن سالها کارگری می کنند تا بتوانند تلفن هوشمند بخرند و بعد بیایند در اینستاگرام و پول دربیاورند.

همیشه دست بالای دست بسیار است. اگر شما اپل هم باشید ( که قطعا نیستید و نخواهید شد) سامسونگ می آید و بخشی از بازار شما را می دزدد. رقابت تمامی ندارد. رقابت تمام نمی شود. تکنولوژی ظهور رقبای جدید را آسان تر کرده است. با 500 هزار تومان سایت میزنند و می شوند رقیب اسنپ فود در محله شان…

شهرت مگر تمام می شود؟ در شهر خود مشهور شدید، بدنبال شهرت در کشور خواهید بود، بعد قاره بعد کره زمین بعد منظومه شمسی بعد بدنبال شهرت در ملکوت اعلاء و …

به این سوال فکر کنید : آقا قدرت ارزش از دست دادن عزیزان تان را دارد؟

شبکه سازی

شبکه‌سازی کسب‌وکار یک ابزار مؤثر تجاری برای کسب‌وکار هاست، بستری را برای ملاقات با افراد همفکر و ایجاد ارتباطات برای رشد و توسعه، هم به صورت حرفه‌ای و هم به صورت فردی فراهم کنید.

استراتژی داشته باشید

در مورد آنچه می خواهید به دست آورید فکر کنید:

شبکه سازی برای شما چه دستاوردی خواهد داشت؟

میخواهنید مردم شما و شرکت تان را بیشتر بشناسند؟

میخواهید مخاطبین جدید به دست آورید و مهارت های جدید بیاموزید؟

اگر قصد دارید شبکه سازی کنید تا حد امکان در  رویدادها حضور داشته باشید، با افراد عادی صحبت کنید و قبل از اینکه تعهدی منظم داشته باشید، متوجه شوید که آیا گروه با استراتژی شما مطابقت دارد یا خیر.

یعنی به زبان ساده ، شما نباید با رقیب هایتان شبکه سازی کنید. شما باید به فکر یک راه برای رسیدن به مشتری باشید. با دوستی با کسانیکه برای شما فایده ای ندارند وقت خود را تلف نکنید.

زمین کامل

یک ارائه ساده 60 ثانیه ای ایجاد کنید که تجارت و اهداف شما را به طور واضح و مختصر توضیح دهد. شما می خواهید تخصص حرفه ای و نقطه فروش منحصر به فرد خود را درج کنید.

خاطره انگیز باشید در اتاقی مملو از دیگران چه چیزی کسب و کار شما را متمایز می کند؟

لوازم جانبی، مواد بازاریابی و کارت‌های ویزیت را به همراه داشته باشید تا تخصص خود را نشان دهید و به دیگران کمک کنید تا کارهای شما را درک کنند

نظرات مشتریان راضی خود را نقل قول کنید و نشان دهید که چگونه محصول یا خدمات شما به دیگران کمک کرده است

(لسان الغیب: الکی کراوات نبندید و بروید در یک رویداد شرکت کنید. مانند یک قهرمان استراتژی داشته باشید. از ابزار قهرمان ها استفاده کنید. هیبت یک قهرمان واقعی را داشته باشید)

از منطقه راحتی خود خارج شوید

گرایش به سمت افرادی که از قبل می‌شناسید کاملاً طبیعی است، اما شبکه‌سازی به معنای ملاقات با افراد خارج از حلقه شماست. اگر در این موقعیت قرار گرفتید، اتاق را برای افرادی که هنوز ملاقات نکرده اید بررسی کنید و فرصت را برای آنها فراهم کنید تا به  گفتگو  با شما بپیوندند.

به دنبال افراد جدید باشید و به یاد بیاورید که اولین بار وقتی به جایی جدید مراجعه کردید چه احساسی داشتید.

(لسان الغیب: اولین ملاقات در خاطر همه می ماند…)

به حضور خود ادامه دهید

شبکه‌سازی کار آهسته‌ای است و مدتی طول می‌کشد تا اعتماد در یک گروه ایجاد شود. به طور منظم شرکت کنید، به دیگران کمک کنید و پیگیری موثری داشته باشید. شبکه سازی در مورد ایجاد شبکه و روابط شماست. ممکن است شما فوراً از یک رویداد پروژه ای کسب نکنید، اما فردی که با او صحبت می کنید ممکن است در دراز مدت چندین در  جدید را برایتان باز کند.

شنونده باشید

به دیگران به مثابه یک انسان نگاه کنید و دریابید که آنها می خواهند از جلسه به چه چیزی برسند.

ببینید آیا اهداف یا ارزش های آنها با شما مطابقت دارد یا خیر . سعی کنید نقاط مشترکی پیدا کنید که شروع دوستی شما با دیگران باشد.

شروع کننده یک گفتگو سازنده باشید. و بگذارید آنها ادامه دهند. اجازه بدهید حرف بزنند و خودشان را معرفی کنند. فقط از خودتان تعریف نکنید.

پیگیری کنید

مهم‌ترین چیزی است که بعد از آشنایی باید انجام بدهید پیگیری ست.

فعال باشید و از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با افرادی که ملاقات کرده اید استفاده کنید. لینکدین محبوب ترین پلتفرم برای این کار است و می تواند به عنوان کارت ویزیت مجازی شما عمل کند.

در ملاقات یک راه ارتباطی ایجاد کنید. و بعد از ملاقات یک پیام دوستانه بدهید و ابراز که از آشنایی با آنها خوشحال شدید.

اندازه گیری کنید

آیا به اهداف خود می رسید؟ چند پروژه از طریق این فعالیت به طور مستقیم یجاد می شود؟ یافته های خود را با هزینه سرمایه گذاری مقایسه کنید . هزینه هر ساعت خود را در نظر بگیرید.

آداب شبکه سازی

هرگز کارت ویزیت یا برگه های خود را در چشم مردم فرو نکنید. شبکه سازی باید در مورد ایجاد روابط، اعتماد و اعتبار باشد. ممکن است خدمات یا پیشنهادی داشته باشید که ممکن است به شرکت کنندگان مرتبط باشد، اما فروش سخت در این نوع محیط معمولاً مؤثر نیست و اولین برداشت خوبی را ایجاد نمی کند. شبکه سازی به معنای کمک به دیگران است. انسان باشید همه چیز فروش نیست

دوستانه باشید

با مردم دست بدهید و تماس چشمی برقرار کنید

لبخند بزنید و مطمئن شوید که زبان بدن شما باز و دوستانه است

به دلایل درست به یاد ماندنی باشید

موسیقی

در آستانه پیری چه چیزی برایتان می ماند؟

فیلم

به این فیلم نگاه کنید. خانواده داشتن می ارز

یک سخنرانی

عادل طالبی از توهم کارآفرینی می گوید. بجای خواندن و شنیدن داستان های تخیلی غربی با وقعیت کارآفرینی در ایران آشنا بشوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در این مرحله وارد یک دنیای جدید می شویم عشق ، وابستگی، دوستی، خانواده ، فعالیت های اجتماعی اگر هنوز فکر می کنید که کارآفرینی یک راه حل برای امنیت است ، این پرونده قصد دارد باور های شما را به چالش بکشد کارآفرینی به یک معنا یعنی

فهرست محتوا

اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در twitter
Twitter