این استارتاپ به تبدیل اتوبوس‌های برقی مدرسه به باتری‌های پشتیبان برای یک شبکه پر ترافیک کمک می‌کند

فهرست محتوا

گرمای شدید ناشی از تغییرات آب و هوایی فشار بیشتری را بر شبکه‌های برق کشور ها وارد می‌کند، بنابراین فناوری جدید اکنون برای کاهش این استرس در حال پیشرفت است که هم اکنون در ایالات متحده آمریکا دارد صورت می گیرد.

یکی از گزینه‌ها شارژ خودرو به شبکهV2B   نام دارد که در آن یک وسیله نقلیه الکتریکی مانند یک باتری پشتیبان در مقیاس بزرگ عمل می‌کند. بنابراین یک اتوبوس مدرسه برقی با باتری پر انرژی می تواند به شبکه سوخت رسانی کند، دقیقاً مانند یک موفی که از تلفن همراه پشتیبان می گیرد.

V2B مخفف ​”خودرو به ساختمان” است، و یکی از بسیار نوع فناوری است که از باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی برای تامین انرژی خانه‌ها، ساختمان‌ها یا شبکه برق گسترده‌تر استفاده می‌کند. برای این پروژه، ساختمان کتابخانه عمومی اوکلند در نظر گرفته شده است، که محلی است که ساکنان محلی می توانند در زمان گرمای ناسالم یا دود آتش سوزی در آن پناه بگیرند.

استارتاپی به نام سینوپ نرم افزاری را برای بهینه سازی زمان، میزان انرژی و هزینه های این فناوری در مقیاس بزرگ ساخته است و اکنون در حال پیاده سازی آن با شرکت های خودروسازی ناوگان است. سینوپ به شارژرها، اتوبوس‌ها و شبکه‌ها متصل می‌شود، انبارهای خودرو و شارژرها را نظارت می‌کند تا ببیند چه زمانی استفاده از وسایل نقلیه به عنوان شارژر بهتر است. همچنین در تابستان گذشته با اتوبوس های مدرسه هایلند در بورلی، ماساچوست کار کرده است.

آنها همچنین بسیار تمیزتر از ژنراتورهای دیزل هستند، که برای جوامعی مانند وست اوکلند که از سطوح نامتناسبی از آلودگی هوا ناشی از ترافیک بزرگراه، بندر و راه آهن رنج می برند، مهم است و برخلاف دیزل ژنراتورها، اتوبوس‌ها فقط منتظر مواقع اضطراری نمی‌نشینند، بلکه در بقیه زمان‌ها خدمات ارزشمندی ارائه می‌کنند و مردم را جابه‌جا می‌کنند. همچنین توانایی تامین نیروی پشتیبان می تواند این اتوبوس ها را برای آژانس های حمل و نقل و مناطق مدرسه ای که آنها را خریداری می کنند ارزشمندتر کند.

صدها هزار اتوبوس مدرسه در ایالات متحده مورد نیاز است، حتی اگر بیشتر روز بیکار بنشینند. تبدیل باتری‌های برقی به باتری‌های پشتیبان شبکه، زندگی جدیدی به آن‌ها می‌دهد و به نواحی مدارس کمک مالی بسیار زیادی می کند. اتوبوس‌ها می‌توانند یک شبه شارژ شوند، زمانی که ترافیک شبکه کمتر است و شارژ ارزان‌تر است دخیره می کنند، و سپس انرژی را در طول روز، زمانی که تهویه مطبوع به شبکه فشار می‌آورند، باز می گردانند. بنابراین می تواند انرژی را با نرخ بالاتری بفروشد.

هدف این است که فناوری و تکنیک‌هایی را اثبات کنیم که به هزاران اتوبوس برقی که در سال‌های آینده به جاده‌های ایالات متحده می‌آیند اجازه می‌دهد به جای ژنراتورهای دیزلی برای نیروی پشتیبان در هنگام از کار افتادن شبکه استفاده شوند.

اندرو بلژد، یکی از بنیانگذاران سینوپ، گفت: «ما کمک کردیم تا 10 مگاوات ساعت انرژی را به شبکه بازگردانیم، و این کار را هر روز در تمام طول تابستان انجام دادیم. “در واقع این در مورد شارژ کردن در زمانی است که ارزان است و دوباره فروش انرژی در زمانی که سودمندتر است.”

دانکن مک اینتایر، بنیانگذار و مدیرعامل Highland Electric Fleets، گفت: «این ذخیره‌سازی الکتریکی باتری است که اتفاقاً روی چرخ‌ها قرار دارد.

هایلند در حال گسترش ناوگان اتوبوس های برقی مدرسه در سراسر شمال شرق است و مک اینتایر گفت که انتظار دارد قابلیت های V2G را نیز گسترش دهد.

مک اینتایر گفت: «این به شرکت‌های برق محلی کمک می‌کند تا تقاضا را برآورده کنند، اما همچنین درآمدی برای مناطق مدرسه ایجاد می‌کند، و اتوبوس‌های برقی مدارس را مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

سرمایه گذاران در Synop عبارتند از Wireframe Ventures، Obvious Ventures، Congruent Ventures و Better Ventures. مجموع بودجه تا کنون 10.1 میلیون دلار است.

فهرست محتوا

اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در twitter
Twitter