خواهی نشوی همرنگ، رسوای جماعت شو

. اگر می‌خواهید بدون ریسک بالا یا کاهش قیمت‌ها سود خود را افزایش دهید، یک استراتژی تمایز ...

فهرست محتوا

فرق برند های بزرگ در چیست؟

چه چیزی باعث می شود بجای بی ام و، بنز بخرید؟

چرا همه دوست دارند بروند آمریکا؟ مگر آن کشور چه فرقی با دیگر مناطق دنیا دارد؟

چرا همه دوست دارند بلاگر شوند؟

چگونه میتوانید یک کارمند متفاوت باشید.

بسیاری از کسب و کارها به مرور زمان تغییر ساختار می دهند و از استراتژی های مختلفی برای پیشرفت و متمایز شدن خود در بازار استفاده می کنند. اگر می‌خواهید بدون ریسک بالا یا کاهش قیمت‌ها سود خود را افزایش دهید، یک استراتژی تمایز ایجاد کنید. در این مقاله، می پردازیم اینکه استراتژی تمایز چیست، چگونه می توان آن را ایجاد کرد و چگونه یک استراتژی تمایز می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد. ( یاد میگیرید که چگونه وقتی همه زیگ کردند، شما زاگ کنید.)

استراتژی تمایز چیست؟

استراتژی تمایز رویکردی است که کسب‌وکارها مشتریان خود  را  با ارائه چیزی منحصربه‌فرد، متفاوت و متمایز از رقبایشان افزایش می‌دهند. هدف اصلی اجرای استراتژی تمایز افزایش مزیت رقابتی است. یک کسب و کار معمولاً با تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف، نیازهای مشتریان و ارزش کلی که می تواند ارائه دهد، این کار را انجام می دهد.

دو نوع اصلی از استراتژی های تمایز وجود دارد که یک تجارت ممکن است انجام دهد:

1- استراتژی تمایز گسترده و 2- استراتژی تمایز متمرکز.

استراتژی تمایز گسترده چیست؟

یک استراتژی تمایز گسترده شامل ایجاد یک برند یا کسب و کار است که به نوعی با رقبای آن متفاوت است. در صنعت کاربرد دارد و برای طیف وسیعی از مصرف کنندگان جذاب خواهد بود.

استراتژی تمایز متمرکز چیست؟

یک استراتژی متمایز متمرکز مستلزم آن است که کسب و کار ویژگی های منحصر به فردی را به یک محصول یا خدمات ارائه دهد و باید الزامات یک بازار خاص یا محدود را برآورده کند.

مزایای ایجاد یک استراتژی تمایز

استراتژی های تمایز چندین مزیت دارند که ممکن است به شما کمک کند تا جایگاه منحصر به فردی در صنعت خود ایجاد کنید. در اینجا مزایای احتمالی ایجاد یک استراتژی تمایز وجود دارد:

1. کاهش رقابت قیمت

استراتژی تمایز به شرکت اجازه می دهد تا با چیزی غیر از قیمت های پایین تر در بازار رقابت کند. به عنوان مثال، یک شرکت آب نبات ممکن است آب نبات خود را با بهبود طعم یا استفاده از مواد سالم تر متمایز کند. اگرچه رقبای آن آب نبات ارزان تری دارند، اما نمی توانند طعمی را که مصرف کنندگان ممکن است از آن شرکت آب نبات خاص بخواهند، ارائه کنند.

2. محصولات منحصر به فرد

مزیت استراتژی تمایز این است که بر کیفیت های منحصر به فرد یک محصول بنا می شود. شرکت شما ممکن است فهرستی از ویژگی هایی که محصولاتش حاوی آن هستند ایجاد کند که رقبای شما فاقد آن هستند. این ویژگی ها محصول شما را متمایز می کند و شما ممکن است از طریق بازاریابی و تبلیغات موثر این موضوع را به اشتراک بگذارید.

3. حاشیه سود بهتر

هنگامی که محصولات متمایز می شوند و به محصولات با کیفیت بالاتر تبدیل می شوند، حاشیه سود کسب و کار افزایش پیدا میکند. به عنوان مثال، اگر بازار هدف شما مایل به پرداخت قیمت بالاتر برای کیفیت برتر یا ارزش بهتر باشد، ممکن است با فروش کمتر درآمد بیشتری کسب کنید.

4. وفاداری به برند مصرف کننده

تمایز موثر ممکن است وفاداری به برند را در مشتریان ایجاد کند اگر یک تجارت کیفیت درک شده محصولات شما را حفظ کند. به عنوان مثال، اگر برندی دارید که توسط یک چهره ورزشی به بازار عرضه می شود، احتمالاً وفاداری به برند را افزایش پیدا میکند  زیرا سفیر برند، ارزش برند شما را توسعه می دهد.

5. هیچ جایگزینی درک نشده است

اگر بوسیله تمایز موفق بشوید، احتمال این وجود دارد که دیگر هیچ رقیبی نتواندن جایگزین شما بشود. آنوقت حتی محصولات مشابه شما هم، توان رقابت نخواهند داشت.

چگونه یک استراتژی تمایز ایجاد کنیم

کسب‌وکارهایی که به دنبال ایجاد یک استراتژی تمایز گسترده یا متمرکز هستند، باید محصولات یا خدمات بسیار منحصربه‌فرد یا متمایزی را تولید یا طراحی کنند که ارزش بیشتری برای مصرف‌کننده ایجاد کند. چندین راه وجود دارد که یک سازمان می تواند مزیت رقابتی مبتنی بر تمایز را برای یک محصول واحد یا شرکت، به عنوان یک کلیت واحد، ایجاد کند.

در اینجا چند مرحله برای ایجاد یک استراتژی تمایز وجود دارد:

1. تصمیم بگیرید که برای چه چیزی می خواهید شناخته شوید

شما باید ایده ای از تخصص خود در کسب و کار خود داشته باشید. شما باید ارزیابی کنید که چه چیزی برای شما و کسب و کارتان مهم است .به این ترتیب، می توانید یک تمایز محدود برای مشتریان خود ایجاد کنید. نقاط قوت و ضعف برند یا محصولات خاص خود را بنویسید.

2. در مورد مخاطب هدف خود تحقیق کنید

تحقیقات به شما کمک می کند تا پیشنهادات کسب و کار خود را با خواسته ها و نیازهای مشتریان فعلی و بالقوه هماهنگ کنید. به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید برای کسانی که محصولات شما را خریداری می کنند یا از خدمات شما استفاده می کنند نظرسنجی بفرستید و داده ها را جمع آوری کنید تا ایده دقیقی از آنچه آنها به دنبال آن هستند به دست آورید.

3. ایجاد تمایز

این مرحله از این جهت مهم است که بتوانید چیزهایی را بیابید که برند یا محصولات شما را تغییر می دهد.

تمایزات شما ممکن است در ابتدا گسترده باشد، بنابراین می‌توانید آنها را یادداشت کنید و سپس بخش‌های فرعی کوچک‌تری ایجاد کنید که آنها را محدود می‌کند. در اینجا چند تمایز رایج وجود دارد:

قیمت

تصویر یا شهرت

ارتباط

سرویس

تولید – محصول

توزیع

4. داستان خود را بگویید

وقتی داستان منحصر به فرد کسب و کار خود را تعریف می کنید، ممکن است به طور خودکار به استراتژی تمایز شما کمک کند، زیرا رقبای شما احتمالاً داستانی مانند داستان شما نخواهند داشت. ماموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های خود را ارزیابی کنید. می‌توانید داستانی کلی درباره آنچه شما را متمایز می‌کند، ایجاد کنید، که مخاطبان هدف شما را به مشتریان تبدیل می‌کند.

گفتن داستان خود به مخاطبان هدف خود به بهترین وجه با بخش بیو در وب سایت شرکت شما اجرا می شود. همچنین می‌توانید از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی برای گفتگو با مشتریان خود استفاده کنید، زیرا محصولات و خدمات را در سطح شخصی‌تر با آنها به اشتراک می‌گذارید.

5. تصویر برند ایجاد کنید

استراتژی خود را اجرا کنید و با اطمینان از کیفیت بهتر، تصویری جذاب و متمایز از برند خود ایجاد کنید. سعی کنید خلاق باشید و در صورت لزوم برند خود را تغییر دهید تا مشتریان جدیدی را در بین مخاطبان خود جذب کنید.

پی نوشت:

به وقایع استارتاپیه ، فکر کنید.

چرا ما را دنبال میکنی؟

تمایز ما در چیست؟

به خودتان فکر کنید.

کدام ویژگی شخصی شما باعث می شود با بقیه فرق داشته باشید؟

آیا این تفاوت خوب است یا باید تغییر پیدا کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

. اگر می‌خواهید بدون ریسک بالا یا کاهش قیمت‌ها سود خود را افزایش دهید، یک استراتژی تمایز ...

فهرست محتوا

اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در twitter
Twitter