زتووا شرکتی واقع در کنیا در حال بررسی شکاف های داده بازار در آفریقا برای افزایش دسترسی به بینش تجاری است

فهرست محتوا

به دنبال اجرایی شدن منطقه تجارت آزاد قاره آفریقا (AfCFTA) که بزرگترین منطقه تجاری بدون محدودیت در جهان را ایجاد کرد، آفریقا به عنوان مرز تجاری بعدی در نظر گرفته شده است. با این حال، در حالی که آزادسازی تجارت به منظور تحریک تجارت درون منطقه ای است، شروع آن به سرمایه گذاری های زیرساختی کلیدی برای اطمینان از کارایی زنجیره تامین بستگی دارد. پیشرفت بیشتر به سرعت انتقال اطلاعات بازار به سهامداران کلیدی از جمله معامله گران، تنظیم کننده ها و سرمایه گذاران مرتبط است.

زتووا، یک استارت‌آپ کنیایی، با درک فرصت‌های نوظهور، فناوری‌هایی را به کار می‌گیرد که اطلاعات فرصت‌های بازار را در دسترس معامله‌گران قرار می‌دهد. اکنون در حال ایجاد شبکه‌ای از شرکت‌های بزرگ، متوسط و کوچک است که از آنها برای ترسیم بینش و آینده‌نگری در مورد فرصت‌ها و ریسک‌های بازار استفاده می‌شود.

ما در حال ایجاد یک شبکه اعتماد هستیم که به عنوان مثال به یک شرکت در کنیا اجازه می دهد تا بداند در کشوری مانند نیجریه یا آفریقای جنوبی با چه همکاری کند. برامول موالو موسس و مدیر عامل شرکت زتووا گفت: “این شبکه قابل اعتماد تنها با توانایی جمع‌آوری داده‌های قابل تأیید می‌تواند ساخته شود.” وی افزود که شرکت او در حال کار بر روی بزرگترین شبکه هوشمند تجاری و پشتیبانی زنجیره ی تامین است.

زتووا که در سال 2019 تأسیس شد، برای اطمینان از معتبر بودن روندهای تجاری، گزارش‌ها و نکات برجسته آن ها شبکه خود را بر روی داده‌های سرویس بینش خود قرار می‌دهد، که کسب‌وکارها از آن برای تفسیر داده‌های زنجیره‌های تأمین، هزینه‌ها، درآمد و عملکرد کلی مدیریت به صورت بینش عملی استفاده می‌کنند.

سرویس بینش اولین مورد در مجموعه زتووا است که مشتریان قبل از خرید اشتراک در سایر موارد که شامل تأمین مالی تجارت و پیوند با شبکه‌های تجاری گسترده است، ثبت نام می‌کنند.

علاقه موالو به تجارت آفریقا ناشی از تحقیقاتی بود که او بخشی از آن بود که نشان داد کارآفرینان در صورت دسترسی به معاملات خرید بزرگ و کانال‌های توزیع کمتر از هم پاشیده‌تر شانس موفقیت بالایی دارند.

“این یافته مرا در مورد تجارت B2B، زنجیره های تامین بزرگ و نحوه دسترسی کارآفرینان در آفریقا به فرصت های خرید بزرگ کنجکاو کرد. من این تئوری را توسعه دادم که داده ها می توانند به طور قابل توجهی تجارت و نحوه دسترسی کسب و کارها به فرصت ها، مدیریت ریسک و ارتباط با یکدیگر را افزایش دهند.

سپس دستیار دکترای من راه‌های دسترسی به داده‌های B2B را بررسی کرد، به این معنا که هر کسی در آفریقا که در تلاش است تجارت کند، باید در واقع به داده‌ها بر اساس فرصت، ریسک و شبکه دسترسی داشته باشد. این اطلاعات باید به راحتی در دسترس بازار باشد و در جایی که در دسترس باشد، نحوه انجام تجارت را به طور قابل توجهی تغییر می دهد، زیرا در پایان روز، ما ریسک را متفاوت درک می کنیم.

در اواسط تحصیل، موالو مرخصی گرفت تا به کونتبل بپیوندد، سرمایه‌داری که به شرکت‌های کوچک و متوسط که به دلیل کمبود وثیقه از موسسات رسمی محروم هستند وام می‌داد.

او می‌گوید که در دو سالی که به عنوان یک مدیر اجرایی کونت‌بل (Kuntable)  فعالیت می‌کند، آنها معاملاتی به ارزش 32 میلیون دلار را تأمین مالی کردند و از 200 کارآفرین در چندین کشور از جمله کنیا و رواندا حمایت کردند. با این حال، به دلیل فقدان داده‌های قابل تأیید در مورد عملیات بسیاری از شرکت‌ها، حتی با یک خط اعتباری 150 میلیون دلاری، مقیاس وام‌دهی برای آنها دشوار بود.

او گفت: “در ابتدا، تجارت بسیار خوب پیش رفت و جذب آن فوق العاده بود. چالش زمانی پیش آمد که ما نیاز داشتیم از 200 فراتر برویم. نیازهای آن‌ها خیلی سریع، سریع‌تر از توانایی ما برای انجام بررسی‌های لازم در حال رشد بود.

“این نقطه زمانی است که من متوجه شدم بزرگترین مشکل در تجارت در آفریقا سرمایه نیست، عدم تقارن اطلاعاتی از نظر ارزش، امنیت و بازده است.”

این تجربه او را بر آن داشت تا زتووا را راه‌اندازی کند تا اطمینان حاصل کند که کسب ‌و کارها ارزش داده‌ هایی را که در اختیار دارند درک می‌کنند و قفل آن را باز می‌کنند، از آن برای اطلاع‌رسانی راه‌حل‌های چالش‌های خود استفاده می‌کنند و نشان می‌دهند که چگونه می‌توان از آن در مقیاس بزرگ برای هوش تجاری استفاده کرد که می‌تواند شراکت‌های جدید و بزرگ‌تر را در بازار ها باز کند. این همان دسترسی کسب ‌وکارها به وام‌های مبتنی بر داده‌ها و بینش‌های خودشان است که توسط وام‌دهندگان در شبکه‌های زتووا برای ارائه وام‌های سفارشی استفاده می‌شود.

زتووا علاوه بر خدمات رسانی به شرکت های خصوصی، سازمان های دولتی را در میان مشتریان خود به حساب می آورد که با آنها برای بهبود کارایی در مراقبت های بهداشتی کمک می کنند. برای چنین نهادهایی، بینش هایی در مورد مصرف، توزیع، هزینه های تدارکات، تامین کننده و عملکرد در پرداخت ارائه می دهد.

این شرکت ادعا می کند که تا دسامبر سال گذشته 2.45 میلیون دلار درآمد داشته است و به میزان 7 میلیون دلار تأمین مالی تجارت را تسهیل کرده است.

زتووا به دنبال افزایش مشتریان خود از 60 شرکت بزرگ فعلی به 300 شرکت در 18 ماه آینده است.

این شرکت قصد دارد 10 توزیع کننده اصلی را در آفریقا ثبت کند، دسترسی به بیش از 10 کشور را از هفت کشور فعلی افزایش دهد و 20 میلیون دلار در امور مالی تجارت تسهیل کند.

زتووا که سال گذشته 4 میلیون دلار در دور اولیه بدهی سهام به رهبری سرمایه گذاری TRT آفریقای جنوبی به دست آورد، همچنین در حال راه اندازی یک برنامه کمک هزینه برای سرمایه گذاران بالقوه است.

فهرست محتوا

اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در twitter
Twitter