استرچ سنس یک دستکش فوق العاده راحت برای ضبط حرکت دست ساخته است

فهرست محتوا

StretchSense مستقر در نیوزیلند، سازنده فناوری ضبط حرکت با دست، معتقد است واقعیت مجازی و واقعیت افزوده قرار است جایگزین گوشی‌های هوشمند به‌عنوان روش غالب ما در تعامل با دنیای دیجیتال و یکدیگر شوند. و وقتی این اتفاق بیفتد، ما به روش‌های طبیعی برای غوطه‌ور شدن در آن فضاها نیاز خواهیم داشت، به این معنی که بتوانیم چیزهای مجازی را با دستان خود لمس و کنترل کنیم.

این استارت آپ دستکشی ساخته است که حرکات پیچیده دست انسان را به همراه نرم افزاری که سپس آن حرکات را به یک انیمیشن تبدیل می کند، ثبت کرده است. در حال حاضر، فناوری استرچ سنس توسط بیش از 200 استودیو بازی و جلوه‌های بصری در سراسر جهان برای ایجاد حرکات دست واقع‌گرایانه برای همه چیز، از ویدیوهای زبان اشاره گرفته تا صحنه‌های مبارزه سینمایی و آموزش مجازی سلامت و ایمنی استفاده می‌شود. در واقع، اخیراً برای ساخت موزیک ویدیوی Snoop Dogg’s Crip Ya Enthusiasm استفاده شده است. بنجامین اوبراین، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل استرچ سنس، گفت که فکر می‌کند استرچ سنس می‌تواند «آینده رابط ماشین انسان برای دنیای مجازی با ساخت لباس‌ها باشد، نه دستگاه‌ها».

دستکش استرچ سنس با استفاده از فناوری حسگر قابل کشش اختصاصی استارتاپ ساخته شده است که دقیقاً شکل انسان را اندازه گیری می کند. قبل از اینکه دستکش دوخته شود، مواد کشسان مانند الاستیک به نظر می رسد و برخی از خطوط سیاه روشن از آن عبور می کنند. این خطوط سیاه به عنوان خازن قابل کشش شناخته می شوند – خازن همان نوع سنسوری است که بر روی صفحه نمایش تلفن های هوشمند برای اندازه گیری میزان انرژی ذخیره شده صفحه نمایش بر اساس جایی که انگشت خود را پایین می گذارید، اندازه گیری می کند که چه چیزی را لمس می کنید. در مورد استرچ سنس، هنگامی که مواد با حرکات دست کشیده می شوند، مقدار انرژی که می تواند ذخیره کند افزایش می یابد.

اوبراین می‌گوید: «اگر بتوانید مقدار انرژی را که این می‌تواند ذخیره کند اندازه‌گیری کنید، می‌توانید هندسه آن را بسیار، بسیار، بسیار دقیق تعیین کنید.

اوبراین می‌گوید که من این دستکش را در حین یک دمو در اوکلند امتحان کردم و می‌توانم اعتراف کنم که این دستکش واقعاً مناسب و راحت بود، که همیشه در دنیای ضبط حرکت دستی یک ویژگی ها مسلم نیست.

«مزیت اصلی واقعاً این است که ما در واقع لباس می‌سازیم، نه دستگاه. و منظور ما از آن این است که ما لباس‌هایی می‌سازیم که پوشیدن آنها راحت باشد، در حرکت اختلال ایجاد نکند، به راحتی نشکند، و تکه‌های پلاستیکی سخت و توده‌ای ندارند.» بنابراین، همانطور که ما توانستیم در فضای فیلمبرداری حرکتی رقبا را شکست دهیم، اگر به هر محصول رقابتی نگاه کنید، تمام این قطعات پلاستیکی توده‌ای در سراسر آن وجود دارد و در حرکت دست دخالت می‌کند و به راحتی می‌شکند. و این مبتنی بر فناوری است که به طور طبیعی با بدن مطابقت ندارد.

استرچ سنس یک سرمایه گذاری 7.6 میلیون دلاری سری A را پنجشنبه به رهبری Par Equity مستقر در اسکاتلند با مشارکت سرمایه گذاران فعلی StretchSense GD1، شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر مستقر در نیوزلند و اسکاتلندی اینترپرایز، آژانس توسعه اقتصادی ملی اسکاتلند، بست.

این استارتاپ قصد دارد از این سرمایه برای رشد مرکز تعالی خود در ادینبورگ استفاده کند که بر هوش مصنوعی و محاسبات فضایی متمرکز است و بر روی مشکلات یادگیری ماشینی کار خواهد کرد تا دائماً محصول را بهبود بخشد – مواردی مانند ثبت دقیق‌تر و دقیق‌تر جزئیات، پایین آوردن آستانه دره غیرعادی در انیمیشن ها و انتقال از صفحه نمایش دو بعدی به دنیای مجازی سه بعدی.

این استارت آپ همچنین در حال کار بر روی توسعه یک دستکش لمسی است که در مرحله بعد در آموزش واقعیت مجازی راه اندازی خواهد کرد که هم لمس و هم حرکت را در دنیای مجازی تحریک می کند.

اوبراین گفت: «ما می‌خواهیم آینده‌ای باشیم که چگونه مردم جهان‌های مجازی را کنترل می‌کنند، تأثیر می‌گذارند و آن‌ها را لمس می‌کنند، اما شما باید آن را در مدل‌های تجاری واقع‌بینانه پایه‌گذاری کنید». و بنابراین مدل کسب و کار واقع گرایانه شماره یک، تولید محتوا برای استودیوهای بازی و فیلم بود. شماره دو برای ما آموزش واقعیت مجازی است. و این همه در مورد حل بحران بازآموزی است، جایی که شما افرادی با مشاغل کوتاه و کوتاه‌تر دارید، اما پیچیدگی این مشاغل در حال افزایش است. بنابراین شما با این مشکل مواجه هستید که در واقع باید بتوانید افراد را به سرعت و اغلب در موقعیت‌های بحرانی و ایمنی که در آن پول یا جان افراد در خطر است آموزش دهید.

هنگامی که استرچ سنس یک کسب و کار قابل دوام در مفهوم آموزش واقعیت مجازی ایجاد کرد، استارتاپ امیدوار است که از تکرار بعدی این فناوری برای حرکت به فضای بازی و تجربه واقعیت مجازی استفاده کند.

اوبراین گفت: “ما می خواهیم ابزارهایی ایجاد کنیم که سازندگان متاورس از آنها برای ایجاد فضاها و تجربیات مجازی شگفت انگیز استفاده کنند.”

فهرست محتوا

اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در twitter
Twitter